Μέχρι χθες, για να κάνω τα ψώνια μου στο supermarket έπρεπε να πάρω το φυλλάδιο των προσφορών από το γραμματοκιβώτιο (ή από το γείτονα), να μάθω για συνταγές μαγειρικής από την τηλεόραση, το internet ή ακόμα καλύτερα από τη μαμά, να σημειώσω τη λίστα μου σε κάποιο χαρτί, να διαβάσω τα «ψιλά» γράμματα των συσκευασιών με τα συστατικά, να συμβουλευτώ τη δίαιτα μου από κάποιο άλλο χαρτί που έχω με μαγνητάκι στο ψυγείο, να ρωτήσω που βρίσκεται το πλησιέστερο supermarket, και … στο τέλος να κάνω τις επιλογές σου. Μπερδεύτηκες; Κι εγώ και γι αυτό έγινα φίλος με τους deliverαδες της γειτονίας μου. Πριν από λίγε ημέρες άλλαξαν τα πάντα, κατέβασα την δωρεάν εφαρμογή nutrInsider, το μοναδικό All–In–One Supermarket App που μου δίνει όλα τα παραπάνω και πολύ περισσότερα και αποφάσισα να τρέφομαι πλέον φυσιολογικά. Μόλις, δε, έμαθα πως το nutrInsider έχει βραβευθεί και ως η εφαρμογή της χρονιάς αποφάσισα να επικοινωνήσω με τους ιδρυτές του (Μιχάλη Πέτρου και Στέλιο Κουτσουνώτο) και να μοιραστούμε τα μυστικά της επιτυχίας τους.
Ποιο ήταν το ερέθισμα για την εφαρμογή nutrInsider και τι προσδοκίες είχατε στην αρχή;
Μ.Π.: Δεν είχαμε ένα μόνο ερέθισμα αλλά πολλά περισσότερα…
Πρώτο μας ερέθισμα ήταν μία σημαντική αλλαγή της καταναλωτικής τάσης. Οι καταναλωτές αύξησαν την επισκεψιμότητά τους στα supermarkets, έγιναν λιγότερο πιστοί σε μία συγκεκριμένη αλυσίδα όμως από την άλλη έγιναν πιστοί στη λίστα του supermarket που αποτελεί γι’ αυτούς το Α και το Ω στις αγορές τους.
Ένα δεύτερο ερέθισμα ήταν η αλλαγή των εταιρειών που παρείχαν καταναλωτικά αγαθά. Μείωσαν τη διαφημιστική δαπάνη τους στα παραδοσιακά μέσα μαζικής ενημέρωσης, αύξησαν τις προσφορές, «μίκρυναν» τις συσκευασίες τους και άρχισαν να αναζητούν εναλλακτικά μέσα προβολής των προϊόντων τους.
Σ.Κ.: Το τρίτο μας ερέθισμα ήταν η υγεία και η σωστή διατροφή. Λόγω της κρίσης πολλοί καταναλωτές επιλέγουν κάποιες… λιγότερο ποιοτικές πρώτες ύλες για την κουζίνα τους. Από την άλλη όμως μειώθηκε το junk food και αυξήθηκε η «μαγειρική στο σπίτι».
Όλα αυτά έπρεπε να τα βάλουμε σε μία και μόνο εφαρμογή που ονομάσαμε nutrINsider και λειτουργεί ως σύμβουλος αγορών και σωστής διατροφής για τους καταναλωτές.
Σε ποιους απευθύνεστε και τι όφελος μπορούν να έχουν από τις υπηρεσίες σας;
Σ.Κ.: Το nutrINsider απευθύνεται κυρίως σε άτομα από 25-44 ετών που έχουν μία πολύ απλή σχέση με τις νέες τεχνολογίες. Το menu της εφαρμογής είναι πολύ εύκολο και μπορούν να το κατεβάσουν δωρεάν στο κινητό τους όλοι οι χρήστες I Phone και android κινητών και tablets.
Ποιοι είναι οι στόχοι της επιχείρησης;
Μ.Π.: Ο επόμενος βασικός στόχος της επιχείρησής μας είναι η επέκταση σε κάποια άλλη χώρα. Είναι κάτι που το θέλουμε πολύ, θεωρούμε ότι είμαστε ώριμοι για να το πετύχουμε… Γι’ αυτό ήδη παρουσιάσαμε το nutrINsider σε 2 μεγάλες εκθέσεις στο Λονδίνο και στη Βαρκελώνη.
Ποιες θεωρείτε ως σύγχρονες προκλήσεις για τις επιχειρήσεις;
Μ.Π.: Η πιο σημαντική πρόκληση την εποχή που ζούμε είναι πρώτα απ’ όλα η βιωσιμότητα. Υπάρχει μία τεράστια ανασφάλεια στον επιχειρηματικό στίβο που αφορά από τον τρόπο χρηματοδότησης έως και τη φορολόγηση. Το περιβάλλον εξακολουθεί να είναι ασταθές, οι «μεγάλοι παίκτες» κάνουν μικρές έως καθόλου επενδυτικές κινήσεις κι αυτό συμπαρασύρει και τους μικρομεσαίους παίκτες.
Μία ακόμα πρόκληση είναι το καταναλωτικό κοινό το οποίο έχει αλλάξει μέσα στην κρίση. Έχει γίνει πιο conscious, ξοδεύει με μεγαλύτερη φειδώ τα όποια χρήματα έχει, αναζητεί ευκαιρίες… Παράλληλα μέσα από τα social media σχολιάζει προϊόντα και υπηρεσίες δίνοντας έτσι πολύτιμο feedback στις επιχειρήσεις.
Υπάρχει κάτι που θα θέλατε να συμβουλεύσετε ένα νέο επιχειρηματία;
Σ.Κ.: Κάθε επιχειρηματίας είναι ένα μοναδικό πρόσωπο… Οποιαδήποτε συμβουλή θα ήταν μάλλον περιττή με την έννοια ότι καθένας βάζει το δικό του στίγμα στην επιχείρησή του. Αν υπήρχε όμως μία «γενική κατεύθυνση» που θα μπορούσαμε να δώσουμε είναι το “Just Do It”. Πειραματίσου, δοκίμασε, μάθε από τα λάθη σου, σήκωσε το ανάστημά σου…