Το Γενικό Προξενείο της Ελλάδα στη Ρωσία καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για την έκδοση θεωρήσεων για τους Ρώσους τουρίστες να εκδίδονται όσο το δυνατόν συντομότερα.

Αυτό δηλώθηκε από την υπηρεσία Τύπου της Πρεσβείας της Ελλάδας στη Ρωσία, σύμφωνα με το πρακτορείο TASS.

«Το Υπουργείο Εξωτερικών (της Ελλάδας) γρήγορα και αποτελεσματικά υποστηρίζει τις προξενικές υπηρεσίες, για να εξυπηρετήσει τους ενδιαφερόμενους τουρίστες να επισκεφθούν την χώρα μας πράγμα το οποίο ωφελήσει την εθνική οικονομία, – ενημέρωσε η υπηρεσία τύπου. – Ειδικότερα, στη Μόσχα το Γενικό Προξενείο έχει ενισχυθεί με οκτώ εκπαιδευμένους υπαλλήλους του υπουργείου Εξωτερικών , εκτός από τους διαθέσιμους αξιωματούχους, 15 υπάλληλοι του υπουργείου για την εξυπηρέτηση των πολιτών θα έρθουν το πρώτο δεκαήμερο του Μαΐου και 15 – έως το τέλος Μαΐου. Εκτός από αυτό, θα προσληφθούν 55 εποχιακοί εργαζομένων από τους ντόπιους, δηλαδή τα 2/3 του συνολικού αριθμού των εποχιακών (84). Οι πρώτοι 10 από αυτούς θα πρέπει να ληφθούν μέσα στις επόμενες ημέρες. Επίσης, η πρόσληψη σε αυτή την κατηγορία θα συνεχιστεί με ρυθμό που φαίνεται αναγκαίος στο προξενικό γραφείο, στο οποίο ανατέθηκε συνεχώς να αξιολογεί την κατάσταση ‘.

«Ο στόχος μας είναι, οι προξενικές αρχές να συνεχίσουν να εκδίδουν θεωρήσεις εντός της καθορισμένης από το νόμο προθεσμίας, δηλαδή 10 μέρες, – σημείωσε η υπηρεσία τύπου. – Το όριο ποτέ δεν έχει υπερβεί. Την ίδια στιγμή, συνοδεύεται από την προσπάθεια οι θεωρήσεις να εκδίδονται το συντομότερο δυνατόν. Το Γενικό προξενείο στη Μόσχα στρέφεται προς τα ταξιδιωτικά γραφεία ζητώντας να εξασφαλίσουν την έγκαιρη υποβολή αίτησης από μέρους των τουριστών. Ενώ, σύμφωνα με το Γενικό Προξενείο όπως δημοσιεύθηκε δεν υπήρχε ούτε μία ακύρωση πτήσης ή ταξίδι μεμονωμένων τουριστών, εξαιτίας της καθυστέρησης στη χορήγηση των θεωρήσεων».

Στο δελτίο τύπου, η υπηρεσία τόνισε ότι η συσσώρευση των ανθρώπων για θεώρηση στο κέντρο την περασμένη παρασκευή είναι «μια μεμονωμένη περίπτωση, όταν το ένα από τα δύο ιδιωτικά κέντρα, με τα οποία λειτουργεί γενικό προξενείο, πήρε πελάτες χωρίς ραντεβού, σε αντίθεση με τη συνήθη πρακτική».

‘Στην ίδια ημέρα από το Προξενείο δόθηκε εντολή ότι αυτό δεν θα επαναληφθεί, – σημειώνεται στην υπηρεσία Τύπου -. Δύο κέντρα αίτησης για θεώρηση είναι μόνο για ραντεβού, τα οποία επιτρέπουν τη βελτίωση της ποιότητας των υπηρεσιών για τους αιτούντες.’

Νωρίτερα η γραμματέας τύπου της Ρωσικής ένωσης της ταξιδιωτικής βιομηχανίας (PCT) Ιρίνα Tyurina ανέφερε ότι πολλοί Ρώσοι έχουν καταθέσει έγγραφα για την έκδοση βίζας στην Ελλάδα για διακοπές σε αυτή τη χώρα και ιδιαίτερα για τις διακοπές του Μαΐου και ίσως, δεν θα έχουν χρόνο να παραλάβουν τα χαρτιά στην ώρα για δυσκολίες στην οργάνωση της εργασίας στο Προξενείο που βρίσκεται στην Μόσχα. Σύμφωνα με την ίδια, στο προξενείο έχουν συσσωρευτεί πάνω από 10 χιλιάδες διαβατήρια, οι ιδιοκτήτες των οποίων σχεδιάζουν να πετάξουν στην Ελλάδα μέσα στις επόμενες ημέρες.

Στις 22 Απριλίου εκείνοι που επιθυμούσαν να υποβάλουν έγγραφα για τις θεωρήσεις προς το κέντρο θεωρήσεων της Ελλάδας στάθηκαν στην ουρά για 5 ώρες.