tzamarelosΣτο σημερινό ανταγωνιστικό περιβάλλον της αγοράς, είτε αυτή είναι τοπική, είτε διεθνής, η επιτυχία σε κάθε περίπτωση περνάει μέσα από ολοκληρωμένες λειτουργίες και διαδικασίες οι οποίες σχετίζονται με στρατηγικές αποφάσεις και προδιαγράφουν την μελλοντική πορεία κάθε εταιρίας και προϊόντων.

Εφαρμόζοντας τις αρχές του σύγχρονου marketing και υιοθετώντας σε βάθος αυτόν τον απλό σε ερμηνεία, αλλά εξαιρετικά δύσκολο σε υλοποίηση ορισμό τού τι είναι marketing, κάθε εταιρία και κάθε προϊόν πορεύεται με μεγαλύτερη εγγύηση και ασφάλεια προς το μέλλον.

Η στρατηγική του marketing πρέπει να εξελιχθεί σε συγκεκριμένα προγράμματα marketing, πράγμα που προϋποθέτει βασικές αποφάσεις σε δαπάνη και επενδύσεις στο marketing και αποφάσεις στο marketing mix.

Το marketing mix θεωρείται ως το ένα από key concept στην μοντέρνα θεωρία του marketing.

Άρα εάν θέλαμε ένα ορισμό του, αυτός θα ήταν:

Marketing mix είναι το πλήθος των εργαλείων marketing, τα οποία η εταρία χρησιμοποιεί με σκοπό να επιτεύξει τους στόχους της μέσα στο κοινό στόχο (Kotler M.M. Eight edition).

Κατά τον McCarthy μια εξαπλουστευμένη μορφή και ανάλυση του marketing mix, η οποία είναι και η πιο γνωστή σε όλους είναι αυτή με τα 4P’s. Δηλαδή, PRODUCT, PRICES, PLACE, PROMOTION. Αυτά ………

PRODUCT                   PRICE                          PROMOTION              PLACE

Product Variety           List price

Quality                       Discounts

Design

Brand Name

Packaging

Sizes

Services

Warranties

Returns

Όπως αφήνει να εννοηθεί και από την λέξη mix πρόκειται σε κάθε περίπτωση, σε κάθε προϊόν ένα διαφορετικό μίγμα μεταξύ των 4 αυτών στοιχείων που συνθέτουν κάθε φορά τις απαιτήσεις για σαφή επιτυχία ενός προϊόντος στην αγορά.

Το πρώτο και βασικό κομμάτι του μίγματος είναι το product. Όπως λένε οι Αμερικάνοι «It starts with the product». Πρόκειται για όλα τα απτά χαρακτηριστικά του προϊόντος, όπως η ποιότητα, design, χαρακτηριστικά, branding και συσκευασία.

Το δεύτερο μέρος του μίγματος είναι το price, με ιδιαίτερη ευαίσθητη σημασία και περιεχόμενο. Πρόκειται για το ποσό που δαπανεί κανείς ώστε να αποκτήσει το προϊόν.

Στη συνέχεια το place, που είναι όλες οι ενέργειες που κάνει η εταιρία, ώστε το προϊόν να είναι διαθέσιμο σε όλους του κοινού – στόχους.

Και τέλος το promotion, το οποίο είναι υπεύθυνο για την σωστή επικοινωνία και εικόνα του προϊόντος στο κοινό – στόχος.

Αυτά αποτελούν τα 4 κομμάτια του marketing mix από την πλευρά εάν θέλαμε να πούμε του προμηθευτή.

Από την πλευρά τώρα του πελάτη κάτι αντίστοιχο είναι τα 4C’s:

Δηλαδή → Customer needs and

→ Cost to the customer

→ Convenience

→ Communication

τα οποία αντιστοιχούν στα 4P’s που μόλις αναλύσαμε.

Τέλος, οι εταιρίες/προϊόντα νικητές θα είναι εκείνες/α που θα επιτύχουν (συναντήσουν) τις ανάγκες των καταναλωτών με προσιτό τρόπο (οικονομικά), εύκολα ως προς την διανομή και με αποτελεσματική επικοινωνία.