Του Κων. Σιούμπουρα

Διπλασιασμό των τελών ταξινόμησης για όσους έχουν την οικονομική δυνατότητα να αγοράσουν ΙΧ με λιανική τιμή πάνω από 25.000-30.000 ευρώ, αλλά και ελαφρύνσεις στα τέλη ταξινόμησης φτηνών και μη ρυπογόνων αυτοκινήτων έως και 400 – 500 ευρώ προωθεί η κυβέρνηση με το νέο νομοσχέδιο για τους έμμεσους φόρους, που κατέθεσε στη Βουλή και πρόκειται να ψηφιστεί.  Παράλληλα, ύστερα από πέντε χρόνια διαρκών παρατάσεων, το μέτρο της απόσυρσης λήγει οριστικά στο τέλος Μαΐου .

Το πολυνομοσχέδιο με τις αυξήσεις στους έμμεσους φόρους κατά 1,8 δισ. ευρώ, προβλέπει αντικατάσταση του σημερινού μοντέλου υπολογισμού των τελών ταξινόμησης για τα καινούργια ΙΧ με βάση τη φορολογητέα αξία (τιμή χονδρικής συν έξοδα ασφάλισης και μεταφοράς) σε συνάρτηση με τον κυλινδρισμό του κινητήρα.

Το νέο μοντέλο υπολογισμού των τελών ταξινόμησης καθιερώνει διαμόρφωση της φορολογικής επιβάρυνσης στη βάση των λιανικών τιμών προ φόρων σε συνάρτηση με τις εκπομπές ρύπων.

Με βάση τις προωθούμενες διατάξεις, τα τέλη ταξινόμησης από την 1η Ιουνίου θα προσδιορίζονται με βάση τους παρακάτω συντελεστές:

  • 4% επί της λιανικής τιμής προ φόρων για ΙΧ αξίας έως 14.000 ευρώ
  • 8% για ΙΧ με λιανική τιμή προ φόρων μεταξύ 14.001 και 17.000 ευρώ
  • 16% (το υπουργείο Οικονομικών δούλευε και σενάριο για 20%) επί της λιανικής τιμής για αυτοκίνητα με τιμή από 17.001 έως και 20.000 ευρώ
  • 24% της λιανικής τιμής για αυτοκίνητα αξίας από 20.001 έως και 25.000 ευρώ και- 32% για αυτοκίνητα των οποίων η λιανική τιμή προ φόρων υπερβαίνει τα 25.000 ευρώ

Σε ΙΧ λιανικής τιμής προ φόρων ύψους 10.000 ευρώ τα τέλη ταξινόμησης ,με βάση την παραπάνω κλίμακα,  διαμορφώνονται σε 400 ευρώ. Τα ποσά που αρχικά προκύπτουν με βάση τους νέους συντελεστές τελών ταξινόμησης μειώνονται ή αυξάνονται ανάλογα με τους ρύπους που εκπέμπει το αυτοκίνητο.

Συγκεκριμένα, για εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα έως 100 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο προβλέπεται έκπτωση στα τέλη ταξινόμησης 5%, ενώ για τη ζώνη ρύπων από 101 έως και 120 γραμμάρια δεν προβλέπεται καμία μεταβολή.

Στη συνέχεια αρχίζουν οι επιβαρύνσεις. Προβλέπεται επιβάρυνση των τελών ταξινόμησης σε ποσοστό:

  • 10% για εκπομπές ρύπων από 121 έως και 140 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο
  • 20% για εκπομπές ρύπων από 141 έως και 160 γραμμάρια
  • 30% στη ζώνη των 161-180 γραμμαρίων ανά χιλιόμετρο
  • 40% για εκπομπές ρύπων από 181έως και 200 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο και
  • 60% για εκπομπές ρύπων από 201 έως και 250 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο

Για  ΙΧ τα οποία εκπέμπουν περισσότερα από 251 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο προβλέπεται προσαύξηση των αρχικών τελών ταξινόμησης κατά 200%.