Το Sports Marketing έχει ενσωματωθεί στην ζωή μας. Πολλές είναι οι επιχειρήσεις που πλέον αποβλέπουν στα Χορηγικά Πακέτα που τους προσφέρουν ομάδες, αθλητικοί σύλλογοι,κ.α. Η αύξηση τα τελευταία χρόνια είναι ραγδαία, κάτι που αναμενόταν άλλωστε, λόγω του ότι ο πελάτης που θα αποφασίσει να κάνει μια χορηγία, έχει προνόμια τα οποία δεν είναι σε θέση να προσφέρει άλλος τρόπος προβολής. Με ένα ουσιαστικά »κλειστό» ετήσιο ή εξάμηνο budget, μια επιχείρηση μπορεί να λάβει τις ανάλογες παροχές, ανάλογα πάντα με το τι προσφέρεται από το χορηγικό πακέτο, και η προβολή της να είναι πιο ουσιαστική μέσα στην αγορά που εκδηλώνει ενδιαφέρον η επιχείρηση ή θέλει να προβληθεί για τη διαμόρφωση της εταιρικής εικόνας της.

Γιατί μια επιχείρηση να κάνει χορηγία και ποια είναι τα πραγματικά οφέλη που έχει. Η απάντηση έρχεται από μόνη της αν αναλογιστούμε τα ακόλουθα:

Μια επιχείρηση ή Οργανισμός που μπαίνει χορηγός, κερδίζει αυτόματα:
o    Αύξηση της δημόσιας εικόνας της εταιρίας, του προϊόντος ή και των δύο.
o    Αλλαγή ή ενίσχυση της αντίληψης που έχει για την εταιρία το κοινό – ταύτιση με συγκεκριμένα τμήματα της αγοράς.
o    Δημιουργία goodwill μεταξύ ατόμων που δημιουργούν ιδέες και αυτών που τελικά αποφασίζουν.
o    Το κέρδος σε ευκαιρίες φιλοξενίας και αναψυχής
o    Αύξηση στόχων πωλήσεων
o    Να δημιουργήσει ενα αβαντάζ ως προς τους ανταγωνιστές, μέσω της σύνδεσης και της αποκλειστικότητας
o    Να εμπλέξουν την εταιρία μέσα στην κοινωνία

Τα στρατηγικά πλάνα των χορηγών έχουν δημιουργηθεί για να επιτύχουν:
o    Συνειδητοποίηση του προϊόντος
o    Βελτίωση της εικόνας
o    Βελτίωση της αξιοπιστίας
o    Αύξηση των πωλήσεων

Από έρευνες που έχουν γίνει, τα νέα για τον κλάδο των χορηγιών είναι ιδιαιτέρως αισιόδοξα, καθώς έχει υπολογιστέι ότι συνολικά οι χορηγίες αναμένεται να φτάσουν τα $48.7 δις από $46.3 δις που ήταν το 2011. Ο πρόεδρος της IEG Senior Vice President Jim Andrews έχει δηλώσει άλλωστε την αισιοδοξία του για την άνοδο του κλάδου σε σύγκριση με τα χαμηλά νούμερα που παρατηρήθηκαν το 2009. Ως προς την κατηγορία των χορηγιών στον αθλητισμό – τη μεγαλύτερη κατηγορία απο όλες – αναμένεται να αυξηθεί σε 6.1 % το 2012 ύστερα από την αύξηση της τάξεως του 3.4 για το 2010-2011. Χαρακτηριστικά πρέπει να σημειωθεί ότι τα περισσότερα χρήματα δίνονται στις ΗΠΑ για τις χορηγίες στον αθλητισμό (68%). Επίσης πρέπει να τονισθεί ότι μετά τις ΗΠΑ η Ευρώπη θα παραμείνει η αμέσως μεγαλύτερη πηγή εξόδων απο χορηγίες. Ο συνδυασμός αυτών των δύο πληροφοριών αποτελεί αναμφίβολα μια σπουδαία  βάση για τις διενέργειες ενός χορηγού στον ελληνικό χώρο.

Η χορηγία είναι ένα πολύ σημαντικό κεφάλαιο στη διεθνή και Ελληνική αγορά σήμερα. Τα ποσά τα οποία ξοδεύονται για χορηγίες είναι τεράστια και συνεχώς αυξανόμενα. Στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια η χορηγία έχει αναπτυχθεί ταχύτατα ως μια εναλλακτική ή συμπληρωματική της διαφήμισης στρατηγική επικοινωνίας.

Είναι πλέον δεδομένο πως η ταχύτατη ανάπτυξη του Internet και η αξιοποίησή του ως ένα σημαντικό μέσο με τεράστιες διαφημιστικές δυνατότητες, προκαλεί τους χρήστες αλλά και τους διαφημιζόμενους, να μεταπηδήσουν από τα παραδοσιακά μέσα του φυσικού μας κόσμου, σε αυτή την εικονική αγορά που ονομάζεται World Wide Web. Και ακόμη περισσότερο, όταν το Internet δίνει πλουσιοπάροχα την δυνατότητα σε όλους, να δοκιμάσουν νέους τρόπους επικοινωνίας με το κοινό τους, με στόχο να αλλάξει δραματικά την σχέση πελάτη – εταιρείας, πελάτη – προϊόντος.

Παράδειγμα – Υπόδειγμα Χορηγίας και τι μπορεί μια εταιρία να δώσει στο Χορηγό. ( Κυρίως Ποδοσφαιρικών Ομάδων )

Η εταιρία ΧΨΖ είναι ασυναγώνιστος σύμμαχος προς την επιτυχία των εμπορικών στόχων της εταιρίας σας. Μία χορηγική συμφωνία με την εταιρία μας θα σας βοηθήσει στα εξής:
o    Πρόσβαση σε σημαντικά τμήματα της αγοράς (decision makers)
o    Ενίσχυση της εικόνας της εταιρίας/διαμόρφωση των καταναλωτικών συμπεριφορών των πελατών της εταιρίας
o    Δημιουργία θετικής δημοσιότητας και Συνειδητοποίηση του εμπορικού σήματος της εταιρίας από νέους και υπάρχοντες πελάτες
o    Αύξηση της ορατότητας για την εταιρία σας και τα προϊόντα της, με την ταυτόχρονη παρουσία σας σε ( αριθμό πόλεων ) πόλεις.
o    Διαφοροποίηση από τις ανταγωνιστικές εταιρίες, που δεν έχουν συμπράξει ανάλογη χορηγία
o    Ενίσχυση των σχέσεων της εταιρίας σας με τους συνεργάτες σας και τους πελάτες σας μέσω των παροχών «φιλοξενίας»
o    Δωρεάν εκτύπωση του λογοτύπου του χορηγού σε όλα τα έντυπα υλικά που θα εκδίδει για την προώθηση αθλητικών events.
o    Ελεύθερη δειγματοδιανομή και εντυποδιανομή
o    Χρήση του ονόματος της εταιρίας του Mega Sponsor για την ονομασία event του …..
o    Στην περίπτωση χρήσης ραδιοφωνικής διαφήμισης το όνομα του Mega Sponsor θα συμπεριληθφεί στο ηχητικό σποτ.
o    Παροχή πακέτου φιλοξενίας (Hospitallity Package) σε συνεργασία με την εκάστοτε Χ εταιρία αποκλειστικά για χρήση Business-to-Business.